vrijdag 26 april 2013

I Made This: Havermoutpap met appel of banaan

It's Friday! And you may already know what that means: The 'I Made This' Post!

Ik begin de dag graag met een goed ontbijt en havermoutpap staat regelmatig op de menu.
Omdat gewone pap al snel saai word heb ik 2 'gepimpte' versies voor jullie.


Havermoutpap met appel

Afhankelijk van hoeveel je eet neem je 40 gr havermout en 200 ml melk of 30 gr havermout en 150ml melk.
Hier doe ik dan een appel in kleine stukjes bij, een koffielepel (of meer/minder naar smaak) kaneel en een koffielepel Stevia/Candarel (ook weer naar smaak).

Dit doe ik in een pannetje en warm ik op op een niet al te warm vuur. Nooit uw vuur te warm zetten want dit brand snel aan. Laat de havermout opzwellen en als het een papje is giet ik het over in kommetje en smullen maar.

Havermoutpap met banaan

We nemen voor deze ook dezelfde basis, dus 40 gr havermout en 200 ml melk of 30 gr havermout en 150ml melk.
Hierbij doen we een banaan in kleine stukjes gesneden, samen met een eetlepel ongezoete cacaopoeder (of naar smaak) en een eetlepel candarel/stevia (of ook naar smaak).
Weer in een pannetje doen en op een middelhoogvuurtje laten zwellen. En hier ook weer smikkelen maar!




1 opmerking: